Mabuk Laut

Mudah sangat aku mabuk, naik bas dengan jarak 5km pun aku boleh pening-pening macam overdose Marijuana. Inikan pula aku akan berada dalam Bot Nelayan selama 3 hari 2 malam untuk trip memancing laut dalam di Sarawak. Macam-macam cerita pasal Mabuk Laut ini yang aku dengar dan cerita sebegini cukup untuk membuatkan aku berasa cuak.

Langkah awal aku surf petua-petua di internet dan ini yang aku jumpa-Petua Mabuk Laut. Petua yang paling berkesan ialah "jangan turun ke laut, memancing ajer di Sungai atau di Lombong" :)



Anti-Nausea Wrist Band

Semalam di Guardian aku belikan wristband ini untuk wife aku since dia tak boleh makan ubat tahan muntah due to her pregnancy. Aku tak pasti keberkesanan wristband ni tapi dari segi psychology nampaknya wife aku 100% confident dan aku 100% tak confident.



Mintaknya aku boleh bertahan, jika tak hilanglah nikmat aku nak memancing Tenggiri 15kg. Kalau dah mabuk satu apa pun tak boleh nak dibuat, terkulai layu dan macam-macam bayangan akan menjelma...





4 comments:

Afrezal Karim said...

satu lagi bro.. jgn lupa berak dulu sebelum naik bot.. seriusly aku penah kena.. mau menyembah cium pantai bila bot dah berlabuh :). Jgn lupa amik gambo 15 kilo tengiri tuu bro

Sharunizan Mohamed Mahusin said...

bro klu mabuk laut ok lagi tu.. tp klu kena mabuk darat lagi teruk.. tp memang ilang nikmat klu trun kena mabuk.. memang takleh mancing dah..nk tgk view pun tak leh.. klu takut kena mabuk better ambik ubat tahan mabuk laa.. pastu cuba cr ginger beer yg ada gas tu.. bawa bekalan..

Muhammad Khalid said...

Orait tq2. Tak dapat pancing, dapat bergambar pun cukuplah...

zinnia-lyana said...

wah kakla pregnant lagi ke? hehe congratz!!!

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 XC RIDER |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.