Shimano Going To 10 Speed

It's confirmed that Shimano will bring out a 10-speed MTB groupset in the middle of 2010, most probably in Jun. This 10-speed gear system will not only revamp the top-end XTR but it will engage the middle line XT's too.



System Chart


Mungkin groupset ini akan berada di pasaran Malaysia di dalam pertengahan Oktober 2010 atau lebih awal lagi. Harganya aku pasti akan menjadi 2 kali ganda berbanding dengan harga groupset 9 speed yang ada di psaran sekarang. Persoalan yang bermain difikiran aku sudah tentu berkisar tentang keberkesanan 10-speed gear system, adakah benar mampu memberikan impak positif terhadap slow rider macam aku ini? Bagaimana komen pengguna SRAM XX?

Pastinya rider yang mempunyai wallet yang tebal di luar sana tidak akan melepaskan peluang untuk memiliki teknologi terkini yang dihidangkan oleh Shimano ini, efektif atau tidak bukan persoalannya dan menjadi yang pertama memiliknya sudah pasti menjadi suatu yang dibanggakan.




Aku baru bercadang nak menukar Juicy 7 aku yang sudah berusia 4 tahun kepada XT, nampaknya kena hold dulu lah, mungkin design 2011 lagi mengiurkan.....



No comments:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 XC RIDER |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.