Makhluk Asing Yang Hilang-SMBC 2010

Alien II

Aku kehilangan tool Alien II during Selangor MTB Race last Sunday. It's mounted well at my seatpost dan aku rasa impossible boleh tertanggal semasa race hari tu. Semalam masa nak basuh bike barulah aku perasan makhluk asing dengan casingnya dah tiada lagi, mungkin dah balik ke planet asalnya. Masih belum menerima hakikat kehilangannya terus aku geledah di seluruh penjuru rumah, dalam kereta, dalam bonet mencari jejak makhluk asing ini dan sememangnya makhluk asing ini telah tiada. Cuma yang tinggal hanyalah clamp yang masih terikat kuat di seatpost.

Aku usahakan untuk mencarinya dengan meletakkan iklan di BBS link dengan harapan agar ada rider yang menemuinya serta sudi memulangkan pada aku. Sedikit ganjaran aku tawarkan kepada insan yang jujur itu.

Bercerita tentang race pula, team aku disqualified disebabkan tiada collaboration antara team mate. Walaupun tiba diantara yang terawal digarisan penamat team kami tidak dikira memandangkan seorang team mate terkedepan sedikit, mungkin tak sampai seratus meter pun just simpang sebelum masuk finishing area. Pengajaran yang baik untuk semua-berpasukan bukanlah semudah yang disangka. Sepanjang race sejauh 27km (+-) kami bergerak dalam satu group dan 2-3 ratus meter yang terakhir kami terpisah disebabkan aku tak terlarat nak speeding, cuma mampu maintain speed ajer.

Salah faham tentang format team race merupakan punca utama disqualified dan sebelum memulakan kayuhan lagi tiada briefing antara team mate berkenaan strategi dan rules....next race bulan Julai di pcp aku akan pastikan ianya tidak berlaku lagi...GAMBATE!!!!!




2 comments:

Sharunizan Mohamed Mahusin said...

bro.. ko terkena badi race laa..
kat sg lembing clip kasut ko patah.. kat SMTBC pulak "makluk asing" ko melarikan diri....kena mandi limau dulu seblm masuk PCP.. kekeke

Muhammad Khalid said...

Safamm-hahahaha...malang nasib aku. Itulah tak dapat restu Bini...

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 XC RIDER |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.