Pengganti Makhluk Asing II


LEZYNE V10-Multi Tools

Tak lengkap jika berkayuh tanpa ditemani oleh multi-tools, so semalam aku singgah di kedai bike untuk mencari tools yang boleh menggantikan makhluk asing aku yang hilang. Masuk sahaja di dalam kedai lirikan mata aku terus tertumpu kepada produk Topeak yang tersusun di sudut belakang sekali. Tanpa mempedulikan Sam yang tersengih mengalukan ketibaan aku terus aku hayunkan kaki menuju ke rak itu dan jari jemari mulai membelek-belek multi tools yang bergantung. Tangan aku berhenti, jari menyentuh multi-tools yang cukup menarik hati-Alien III, alamak model baru ni, cantiknya muka makhluk asing ni....! 160 sajer..kata Sam yang sempat lagi memerhatikan gelagat aku ketika sedang membetulkan bike pelanggan. Ermm...160...Sam! takder yang murah lagi ker? tanya aku, sekadar memuaskan hati, walau hati sudah bertekad untuk memiliki makhluk pelik ini. Ada!!!..itu-itu! Mulutnya memberi isyarat supaya aku menoleh ke arah multi tools yang tergantung di atas pintu. Aku perhatikan pilihan kedua ini.....cun juga!

Apabila memikirkan apa yang aku pernah komen ketika mula-mula membeli Alien II dulu, terus aku padamkan niat untuk memilikinya, lagi pun otak aku sedang mencaturkan jumlah RM yang masih berbaki di dalam wallet ada perkara yang yang perlu diutamakan-road tax kereta nak expired bulan depan.

So itulah kisahnya, aku balik ke rumah bertemankan Lezyne sambil tersenyum walaupun merempit meredah hujan yang agak lebat.....dan aku juga terbayangkan muka Sam yang tersenyum lebar kerana bertambah seorang lagi pelabur di kedai dia.

Produk review
Ringan, ringkas dan complete-inilah multi-tools yang aku perlukan. Tak perlu sampai 25 tools untuk kerja-kerja kecemasan semasa ride. Aku rasa 10 tools ini sudah lebih dari cukup, yang penting ada Chain Breaker, Allen Key, T25 dan Philips-Head.

Ini kali pertama aku menggunakan produk Lezyne walaupun sebelum ini banyak terlihat di pamerkan di kedai-kedai bike. Harga agak rendah berbanding Topeak dan aku harapkan ianya menjadi pilihan yang terbaik, alah membeli menang memakai. Siapa yang tak nak untung......untung menggunakan!.





No comments:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 XC RIDER |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.