Raya Journey

Pahang-Kelantan-Pahang -Penang-Kedah-Johor
2-5 Oktober 2008

Raya kedua seperti yang dijanjikan, selepas bersalaman dengan mak dan ayah, aku dan wife memulakan perjalanan ke Kuala Tembeling sebelum meneruskan perjalanan ke Penang, menghadiri majlis kahwin sepupu wife aku pada 4 syawal. Family mertua aku sudah menunggu di sana, nampaknya dah ready untuk travelling. Lebih kurang setengah jam selepas breakfast, kami meninggalkan Kuala Tembeling menyusuri laluan ke Kuala Lipis dan Gua Musang. Ayah mertua yang adventures, lead convoi seramai 6 orang dan dua buah kereta. terasa tension bila tengok meter, 80kmph dengan perjalanan yang berbaki beratus kilometer lagi. Namun begitu pabila melepasi bandar Kuala Lipis, mata tak berkelip meninjau Bukit dan Gunung yang terhampar di kanan dan kiri jalan. Aduh, bertambah rindulah kat MERIDA yang kesunyian di rumah.Memang menyejukkan mata memandang, kan ke baik kalau semua bukit dan gunung ini dok kat belakang rumah aku...

Plan untuk bermalam di Cameron Highland akhirnya berjaya bila wife aku dapat contact kenalannya, Appartment berharga RM250 semalam dah cukup murah bagi kami memandangkan waktu cuti raya begini tanah rata memang padat dengan manusia. Alhamdulillah....

Somewhere in Gua Musang
Off road memang best tapi on road Pajero Ayah aku ni....

Family Mertua
Mak, Anas ( dapat title Dr dalam usia yg muda) dan Jasmin


Me & Wife
Tanah Rata

RM12 per plate...emm
Tapi tea memang ummphh!



Tertarik dengan official transport penjual strawberry...


BM Cross Mountain bakal diadakan di sini...
Dalam perjalanan balik ke Shah Alam (Segamat)



1 comment:

Perlis Power said...

Salam perkenalan..Selamat Hari Raya. Cameron Highland memang best..dah 2, 3 kali pi. Apartment 2 bilik boleh dpt dlm RM 150 kalau bukan cuti sekolah. Boleh join the MTB blog di http://perlispowermtbclub.blogspot.com

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 XC RIDER |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.