Putus Cinta

Broken Heart


Aku pernah putus cinta sewaktu final year, awek yang aku kenal sejak dia di tingkatan 1 lagi tinggalkan aku, mencari cinta baru katanya. Frust giler sampaikan aku hampir terkena sindrom murung. Aku gagal memenangi hatinya , tapi tak bermakna aku terus gagal dalam hidup. Hanya setahun sahaja yang tinggal dan aku perlu harungi waktu terpenting ini bersendirian dengan hati yang hancur berderai.

Aku tak tau mana datangnya motivasi untuk teruskan study, mungkin aku nak buktikan pada x-girlfren yang aku bukanlah cikai sangat. Maklumlah kekasih barunya lebih berakal dalam pelajaran berbanding aku. Syukur aku berjaya tamatkan studies walaupun CGPA cukup-cukup makan sahaja – cerita aku di zaman remaja dan hikmahnya dapat aku rasakan sekarang.

Aku menulis entry ini kerana terkilan bila mendengar cerita seorang pelajar yang dulunya mendapat Anugerah Dekan setiap kali keputusan peperiksaan keluar kini terpaksa struggle untuk terus kekal sebagai pelajar kerana keputusan peperiksaan semakin merundum. Apabila disiasat ia berpunca dari masalah cinta, ditinggalkan boyfren setelah menyerah kesemua kasih sayang - Bijak dalam pelajaran tetapi tidak bijak mencaturkan hidup sendiri.


Jujurnya kita tidak mampu menafikan cinta kerana keperluan biologi ini semakin meningkat apabila melangkah ke alam remaja. Tarikan terhadap berlainan jantina semakin kuat dan di sinilah wujud perasaan sayang dan cinta, ingin disayangi dan menyayangi.


Moralnya bercinta dan putus cinta bukanlah alasan untuk hilang tumpuan dalam pelajaran kerana matlamat utama berada di university adalah belajar dan bergraduat. Jangan sia-siakan kan peluang yang ada kerana banyak hati yang terluka atas tindakan kurang berakal sebegitu. Fikirkanlah.......




2 comments:

Sandora said...

Betul tu khalid. Putus cinta bukan bermakna berakhir segala2nya. Kak zura pun pernah putus cinta, cinta monyet! Tapi, hari ni kak zura dah buktikan pada dia dan kawan2 bahawa kak zura boleh berjaya dan hidup bahagia. InsyaAllah....

shima said...
This comment has been removed by a blog administrator.
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 XC RIDER |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.