Demam Virus

Alhamdulillah, after dapat injection dari doctor siang tadi aku dah beransur-ansuar recover. Ruam merah dan bengkak-bengkak di badan dan muka hampir hilang dan mungkin besok aku dah boleh datang opis untuk selesaikan kerja-kerja yang tertangguh. Hampir seminggu aku terkena demam virus yang pada mulanya aku sangkakan demam biasa sahaja. Suhu badan naik mendadak, hilang selera makan, badan sakit-sakit dan lemah. Mujurlah dah berbini untuk menjaga aku, nikmat berumahtangga, thank you dear....

Nasib baik juga bukan terkena , Chikungunya virus bawaan nyamuk yang banyak menyerang di Johor dan Melaka masa ini. Kalau tak sebulanlah aku tak dapat sentuh MTB aku. Chikungunya menyerang saraf dan pengidapnya akan demam teruk dan sakit sendi dalam tempoh yang lama.....

3 comments:

Syazrah said...
This comment has been removed by the author.
Syazrah said...

salam...blh sy tau...ape ubatnye? sbb ade yg kene dmm virus ni..badan dah naik ruam2...

marina said...

sy skang smkin pulih dr demam virus...
mula2 sy ingat demam biase jgak..
pastu msuk hr kedua sy br prasan yg mka sy merah2 n bengkak..sy trus pg hspital sbb bdan sy sakit2,cirit birit,sakit perut,loya,badan tba2 lemah n sakit kepala..mula2 doktor suspek sy denggi...
p cek drah ok..dlm mse 2 hr lg sy dtg blik hspital sbb demam sy mkin teruk n then sy msuk wad smentara dktor msukkn air n ambik darah 2 kali..so skang nie sy mkin pulih,,,takut jgak sbb sblm x pnah demam cmni,,
*ubat utk demam virus nie slalu mandi jika bdan pnas,byk minum i,,sapu minyak kelapa dara jika ade ruam2 merah.*

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 XC RIDER |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.