Baby Seat



Produk dari topeak ini memang cool! Cuma harganya sahaja yang membuatkan peluh mengalir ketika membayarnya. Kalau tengok spec memang cukup selesa untuk baby, tapi tujuan aku untuk membawa Luqman pusing-pusing keliling taman. Dia pun sudah besar-melepasi setahun enam bulan dan dah jadi abang pun. So terpaksalah mencari yang bujet sikit dan dari Roda Link aku beralih ke Sam Serdang.

Aku dapatkan child seat dan rack dengan harga kurang dari RM100. Tak berapa yakin juga dengan rack (carrier) ni, namun setelah dipasang pada bike terbukti ia mampu menampung berat aku jadi memang tiada masalah untuk Luqman.



Seatpost clamp 31.8 digunakan pada seatpost bersaiz 30.9. Sangat stabil tetapi perlu sedikit modifikasi.

Safety First.

Pada mulanya aku gunakan seatpost clamp 34.9 dan meletakkan spacer
tetapi tidak cukup kuat untuk menampung beban.




2 comments:

mak luqman said...

luqman anak mak comey!!!

edaman said...

mohon share .. dmane saudara beli carrier ni ya .. puas saya mencari dgn arga yg murah ... yang lain mmg ada tp mahal sgt sampai rm650 ... ishhh tertelan airliur gaklah .. saya cari carrier ni pon senang tuk saya bawa si kecil saya 3 taun untuk sya berbasikal kerna saya slalu mengikuti cycling event .. t.kasih

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 XC RIDER |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.