Makin Kurang

Tahun 2010 ni aktiviti mengayuh memang kurang mungkin 3-4 kali sahaja. Seingat aku seminggu sebelum PCP Opening Day , Race di PCP dan Race di Sepang SIC. Sekali lagi join Zamzi Tezibone ride di Semenyih. Total distance tak sampai 40km pun. Mungkin semangat nak berkayuh tu makin pudar agaknya-tapi tiap-tiap hari usap2 bike......hahahaha!


Bike pertama yang dibeli pada tahun 2002.
Banyak kenangan dengan bike ini.

Bike Ke-2
Merida TFS 500 (Complete Bike) dibeli pada tahun 2004. Memang lama aku pakai frame ini sehinggalah dijual pada tahun 2009.

Bike Ke-3
Frame asal Hydro M8 yang dibeli dari Pyan Atok MTB tahun 2007. Frame dijual pada tahun 2008.


Bike (Frame) Ke-4
Giant NRS 3-Frame second hand yang dibeli dari Jonathan di Shah Alam.
Kesemua part dari Merida dipindahkan ke NRS dan bike ini lah yang aku gunakan
dalam Jelajah UiTM dulu.

NRS 3 yang dibikin semula setelah kesemua part dipindahkan ke frame XTC kecuali Fork RVL.
Part dibeli di BBS terutama Groupset dan Wheelset.

Bike (Frame) Ke-5
XTC Team 2009-aku cuba setup XTC ni ikut specs race bike tetapi memang
tak sesuai dengan jiwa. I'm not the racer so bike ini aku hadiahkan kepada wife aku.



bersambung.......
Solat Jumaat!!

1 comment:

mentibang said...

mak aik......banyak nyer bike....mintak satu leh tak? hehehehehehehe...kot tk pun derma kat ride miskin nie......heheheheheheheheh

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 XC RIDER |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.