Moonsun Ride 2009 - Acara Penutup

Aku suka betul dengan trail Moonsun Ride ni-cukup enjoy menghabiskan kayuhan walaupun 2 kali mengalami technical problem, tayar pancit! (tq to amone form batu pahat cycle -bagi pinjam pam). Tak lupa juga rider yang membantu aku menukar tube, solute u bro! Special thanks to guy from Rawang MTB atas pertolongan yang diberikan. Tq so-so much! (Sorry sangat2 terlupa nama)

Tiada gambar yang sempat aku rakamkan (tak bawak camera) tapi kenangan di Gambang memang memberikan 1001 cerita baru dalam diari MTB aku tahun 2009 ni.

Dalam meredah paya, lumpur, sungai dan sebagainya - bike mengalami masalah "chain suck" yang tak pernah aku alami sebelum ini. Perlu dapat lebih info untuk overcome this problemo ni supaya ride tak terganggu lagi nanti. Analisa awal mungkin rantai kering dan berlumpur, tapi pada aku mungkin ada sebab yang lain. Ada masa surf di internet nanti....

Overall organizer untuk jamboree 7/10 tapi trail 10/10 walaupun aku tersalah masuk simpang-confuse dengan trail marking.

Rider2 yang aku jumpa esp from Batu Pahat, Pujmac, Atok MTB, Awie MCC, Nuar & Rani (Rodong Sekampung). Ah Chai (ECC Melaka) pulak berkayuh santai jer untuk event ni-ermm segan pulak aku yang kelam kabut memotong rider untuk sampai paling awal-last2 dok belakang sekali :)(Aku still nak kalahkan Ah Chai dalam race nanti-motivate diri..hahhahha, langit ngan bumi)

Penutup 2009!



4 comments:

nazirul mubin said...

SLM..ABG PUNYA CLUB AREA MANA? BOLEH JOIN KAMI TAK NAK KAYUH MELAWAT DAERAH SEKITAR PENANG.?

Anonymous said...

Salam Khalid!

Saya baru je beli beskal Giant Boulder 10 kat sini. Brapa ya harganya disana?

Ada tak laman web tempatan berkenaan jualan basikal dan aksesori?

Mohon reply melalui email. Terima kasih.

Syahrul Ahmar Ahmad
Perth
rmysaba@yahoo.com

Angah said...

Thanx atas komen membina.. insyaallah penganjuran lain kali akan lebih baik..

Glad u enjoy the trail..lepas ni boleh join Sungai Lembing MTB Challenge dari 19-21 Mac 2010.

Unknown said...
This comment has been removed by a blog administrator.
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 XC RIDER |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.