Hadiah

Hari ini aku dihadiahkan dua buah buku oleh ibu seorang pelajar yang akan berpindah kampus ke Shah Alam. Pada mulanya aku menolak tapi dia begitu bersungguh-sungguh untuk aku menerimanya. Tanpa melihat tajuk buku tersebut, aku mencapai pemberiannya lantas mengiringi beliau menghala ke pintu keluar pejabat. Wajahnya ceria dan pertuturannya petah sekali menceritakan perasaan anaknya yang diluluskan bertukar ke Shah Alam. Pesannya, ' baca buku tu yer, jangan tak baca pulak!', seperti biasa aku tersenyum sahaja.

Syafaat Penyelamat Umat Di Akhirat dan Amalan & Ibadat Seharian, buku yang aku terima. Akan aku baca nanti rezeki yang tidak terduga ini. Aku pernah hadiahkan sebuah buku genre sebegini kepada seseorang bulan lepas dan hari ini aku mendapat 2 buah sebagai balasan, perkiraan hidup aku......

1 comment:

Anonymous said...

En Khalid

Kalau orang hadiahkan buku, jangan tolak...kalau dah habis baca, hadiahkan buku tu pada orang lain pulak, pada Kak Ani ke sebagai contoh terdekat...

Insyallah, ilmu yang ada pada buku tu akan sampai dan terus sampai ke pengetahuan orang lain...

Kak Ani Law

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 XC RIDER |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.